ניתוחי חזה הפכו להיות ניתוח פלסטי שגרתי

המונח "ניתוחי חזה" אינו מתייחס, בשפת היומיום, לניתוחי לב או ריאות, אלא לניתוח הפלסטי שמטרתו לעצב מחדש את שדי האשה ממגוון שיקולים, בעיקר משיקולים אסתטיים. קיימים סוגים שונים של ניתוחים פלסטיים לחזה: הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, תיקון סימטריה, ואף שיקום חזה. כמו כל תהליך כירורגי, ניתוחי חזה אינם נטולי סיכון ועל כן מוכרחים להתבצע על ידי רופאים מומחים ובכפוף למצבה הבריאותי של המטופלת. מקובל מאד שלא לבצע ניתוחי חזה לפני שהשדיים סיימו להתפתח והגיעו לבשלותם בסביבות גיל 18. ניתוח פלסטי צריך להיעשות מיוזמתה הבלעדית של המטופלת, ולא מתוך לחץ שהופעל על ידי סביבתה החברתית או בן זוגה.

הגדלה והקטנת חזה

ניתוח החזה הנפוץ ביותר הוא הגדלת החזה. נשים בוחרות להגדיל את שדיהן במטרה להבליט מאפיין נשי של גופן, לחוש מושכות יותר ולהגביר את ביטחונן העצמי. הגדלת חזה כוללת לעתים תדירות גם הרמת חזה, על מנת שהמשקל הנוסף לא יגרום לצניחה כלשהי של השדיים ממקומם. הניתוח מערב חתך לא גדול מתחת לשד או מכיוון בית השחי, והחדרתו דרך החתך של שתל עשוי סיליקון או סלין.

בהקטנת חזה חפצות נשים ששדיהן גדולים מדי, מפריעים ומעיקים עליהן, ועלולים אף לגרום לבעיות יציבה ולכאבי גב וצוואר. ניתוח הקטנה כרוך בהסרה של שומן ועור מהשד ולעתים גם בהקטנה של עטרת הפיטמה, לקבלת חזה בממדים קלים יותר. הרזיה עשויה לעזור להקטנת החזה, וניתוח הקטנה מומלץ רק באם ההרזיה אינה פותרת את הבעיה.

ניתוחי חזה אחרים

ניתוח הרמה או עיצוב חזה נועד לטפל בשדיים נפולים, דבר שעשוי לקרות באופן טבעי עם הגיל, או בעקבות הריון והנקה. הניתוח נועד לשוות לחזה מראה צעיר וזקור מבלי לשנות את גודלו בהכרח, והוא כולל טכניקות כגון הזזת רקמות שומן, מתחת העור והרמה של עטרת הפיטמה. ישנם ניתוחים שמטרתם לטפל בשדיים ביניהם קיים הבדל משמעותי של גודל וצורה.במקרה זה, ניתן לעצב שד אחד כך שיהיה סימטרי לחברו. לבסוף, בניתוח פלסטי ניתן לשקם שדיים שנפגעו או נכרתו עקב פציעה או מחלה כמו סרטן השד.

תוכן עניינים

לשיחת ייעוץ אישית עם הלנה ללא התחייבות

או מלאו פרטיכם ונציגינו יחזרו אליכם