מידע חשוב על מזותרפיה

מזותרפיה הוא תחום בו עוסקים אך ורק רופאים. אופן הטיפול הוא מעין גשר בין הרפואה הקונבנציונאלית זו אשר אותה כולנו מכירים, לבין הרפואה המשלימה. מדובר על זריקות תת עוריות באמצעותן מזריקים תרופות במינון מדולל למטרת ניתוחים פלסטיים.

באמצעות מזותרפיה מחדירים תרופות מדוללות על ידי מזרקים תת עוריים אל החולים. התרופות המוחדרות באמצעות המזרקים התת עוריים יכולות להיות תרופות קונבנציונאליות, אך ניתן להחדיר עוד חומרים כגון מלחים, מינרלים שונים, תרופות הומיאופתיות וויטמינים. כול התרופות הנ"ל הינן תרופות מדוללות ומחדירים אותן מתחת לעור בכמויות קטנות מאוד. האזור בו מוחדרת המחט, הוא האזור החולה. אין צורך לבצע את הפעולה בתדירות גבוהה, שכן החומר המוזרק נמצא מתחת לעור במשך זמן רב.

מה היה בעבר?

המזותרפיה הומצאה על ידי רופא בשם מישל פיסטור בשנת 1952, בצרפת, במאה שעברה. הרופא התנסה במשך הזמן במתן זריקות לחולים ואז עלה על הרעיון של החדרת תרופות על ידי מזרקים תת עוריים. לאחר מכן, הדוקטור הנכבד ייסד את העמותה הצרפתית למזותרפיה, וכיום ישנן עשרות עמותות, אחת מהן בישראל.

יתרונות מזותרפיה

למזותרפיה סיכונים קטנים מאוד, לאחר הטיפול אין צורך לחבוש את האזור בו הוזרק החומר ואין צורך בקומפרסים. הטיפול כמעט ואיננו כואב, אין צורך לאשפז את החולים. מייד לאחר ההזרקה נשלח החולה לביתו או להמשך יום עבודתו.

כיצד מזריקים?

ניתן להזריק לחולים באמצעות הזרקות מכאניות, הזרקות אלקטרוניות וכמובן באמצעות הזרקה רגילה פשוטה, זוהי למעשה הזריקה הפחות כואבת מבין כולן. את המחט מחדירים לעומק שבין 0.2 מ"מ לבין עומק של 10 מ"מ, כול זאת נקבע על פי הצורך.

בארץ מחדירים מתחת לעור באמצעות מזרק, מלחים, מינרלים, ויטמינים, תרופות הומיאופתיות, חומרים נוגדי כאבים, תרופות מחומרים אלופתיים.
בשיטת המזותרפיה מומלץ להשתמש בתנאי שהיא תהיה יעילה יותר מטיפול שמרני, או לפחות שווה לו. במחלת פירוני למשל, אין דרך אחרת לטפל במטופלים, אלא באמצעות הזרקות תת עוריות. מזותרפיה, איננה חפה מתופעות לוואי. שריטות הנגרמות על ידי המחט, זיהמום כתוצאה מההזרקה, אך את התופעות הללו ניתן למנוע עם טיפול רפואי נכון.

תוכן עניינים

לשיחת ייעוץ אישית עם הלנה ללא התחייבות

או מלאו פרטיכם ונציגינו יחזרו אליכם